WIE ZIJN WIJ?

DSCN4664 k.jpg

DICK KLOMP

Voorzitter

Dick is organist, beiaardier en componist. In 2019 componeerde, en speelde hij zelf, zijn 'Goede Rede Suite' voor orgel op het orgel van de Kerk Goede Rede in Haven ter gelegenheid van het 40-jarig bestaan van kerk en orgel. In 2020, zet Dick zich in om het 40 jarig jubileum van toren en beiaard in Goede Rede minstens zo feestelijk te vieren.

WP_20180911_15_43_58_Pro (2).jpg

JESSICA SIMONETTI

Secretaris

Mijn verhuizing naar Almere viel net samen met de aanstelling van Bauke Reitsma als stadsbeiaardier naast Gerda Peters. Ik vind het nog altijd heel frappant dat het de overgang van het oude Amsterdam naar Almere is geweest wat mij in aanraking bracht met de beiaard, prachtig klinkend erfgoed in een jonge stad. Hoe bijzonder dat er bij de bouw van Almere bewust gekozen is om de nieuwe stad stevig te verankeren in traditie, want wat is nu toch een dorps- of stadskern zonder carillon? Ik zet me dan ook graag in om de beiaardmuziek nog meer over Almere uit te strooien.

IMG_20191104_192854.jpg

BEN JONASSE

Algemeen Bestuurslid

Ben Jonasse is één van de eerste bewoners van Almere Haven. Hij is nauw betrokken bij Goede Rede en zet zich als vrijwilliger in voor vele organisaties. Terwijl de bouw van nieuwste kerk van Almere, de Tiny Church in Poort, goed op weg is, staat hij ook stil bij de geschiedenis van Almere. Als fotograaf heeft hij er zelf ook veel van vast gelegd.

Foto Bert van Zoest.jpg

BERT VAN ZOEST

Penningmeester

Het is frappant dat elk stadsdeel in Almere op Poort na (dat komt er nog wel van) een carillon heeft. En dat voor een nieuwe stad. Ik woon dertig jaar in Almere en ben cultureel verbonden door muziek te maken, door te zingen in de Goede Rede en in het verleden door mee te spelen als violist in een orkest. Het is dan ook niet vreemd en toch bijzonder om penningmeester te zijn van een stichting die de beiaardiers in Almere in hun activiteiten ondersteunt.

sculpture-2275202_1920 (1).jpg

CORRIE WASSINK-RODENBURG

Algemeen Lid

Corrie is betrokken bij alle bewoners van Almere. Ze zet zich in voor bewonersparticipatie en de leefbaarheid van de stad. Vooral het mee kunnen doen en het actief betrekken van kinderen bij cultuur vindt zij belangrijk.

Het bestuur: Our Team