• Writer's pictureStichtingCarillonsAlmere

Beiaardklanken op de Floriade?

Van 14 april tot en met 9 oktober van dit jaar vindt in Almere de Floriade plaats. Stichting Carillons Almere wil graag in samenwerking met de twee stadsbeiaardiers van Almere de beiaardkunst zichtbaar maken tijdens dit internationale evenement dat één keer in de tien jaar plaatsvindt. Om dit mogelijk te maken, zoeken we financiële hulp.

Almeerse carillons In Almere luiden regelmatig de klokken. De stad heeft namelijk drie kerktorens met carillons (ook wel beiaarden genoemd): de Goede Redetoren in Almere Haven, de Lichtboogtoren in Almere Stad en de Drieklank in Almere Buiten. Wekelijks kun je in de buurt van de torens genieten van een uitgebreid repertoire: van klassiek tot liedjes uit de Top 2000. Natuurlijk willen we ook het Floriade publiek op beiaardklanken trakteren.

Muzikaal genieten tijdens de Floriade

Tijdens de Floriade valt er veel te ontdekken en je geniet van de geur en kleur van bloemen, planten, groenten en fruit. Hoe bijzonder is het dat je mogelijk ook kunt luisteren naar de klanken van een mobiel carillon! Stichting Carillons Almere wil een breed publiek laten kennismaken met carillonmuziek. Het plan is daarom om de Almeerse stadsbeiaardiers een aantal keren uit te nodigen om een dagvullend programma te organiseren.

Help ons een handje

Om dit plan te realiseren is geld nodig. De helft van het bedrag hebben wij al voor elkaar. Via crowdfunding hopen wij de nog ontbrekende €7,500 bij elkaar te krijgen! Help jij ons een handje mee? Je kunt ons project financieel steunen door het overmaken van een bijdrage via onze GoFundme pagina (Als het lukt dan kunnen straks heel veel bezoekers genieten van de carillonklanken.

Namens alle beiaardliefhebbers op de Floriade hartelijk dank!

22 views0 comments